Рівень навчальних досягнень учнів |
Бал |
Критерій оцінювання навчальних досягнень учнів |
I початковий |
1
|
Учень розрізняє терміни об'єктів, що вивчаються, називає їх окремими словами чи реченнями наприклад, це – «гори», це – «річка» та ін. |
2
|
Учень намагається дати характеристику географічного об'єкта чи явища на елементарному рівні засвоює окремі терміни, факти без зв'язку між ними. |
|
3 |
Учень здійснює спостереження, виокремлює деякі особливості географічних об'єктів і явищ, прагне дати їм характеристику, допускаючи при цьому неточності. |
|
ІІ середній |
4
|
Учень описує явища і об'єкти, що спостерігаються, і відтворює частину матеріалу на фрагментарному рівні Екологічно грамотно поводиться в природі під час екскурсій, виявляє елементи допитливості та спостережливості, розпізнає: більшість об'єктів, які вивчаються. |
5
|
Учень здатний з допомогою вчителя логічно відтворити значну частину матеріалу, використовує умовні знаки, знімає показники спостережень, елементарно читає карту. |
|
6 |
Учень самостійно виконує основну частину практичної роботи, за допомогою вчителя робить елементарні порівняння, виявляє основні риси об'єктів і явищ, читає тематичні карти. |
|
III достатній |
7
|
Учень починає усвідомлювати мету практичної роботи, встановлює і описує причинно-наслідкові зв'язки Оперує основними поняттями і термінами. Аналізує зміст карт. |
8
|
Учень може логічно мислити, правильно, за планом, проводити спостереження, відображаючи особливості об'єкта чи явища у замальовках, діаграмах, схемах. Формулює висновки, робить узагальнення. Правильно відбирає навчальні джерела інформації та аргументує власні дії, розв'язує типові задачі. |
|
9 |
Учень уміє аргументувати свою точку зору, виявляє особливу допитливість під час вивчення об'єктів і явищ, помічає деталі, вільно використовує здобуті знання, вирішуючи стандартні ситуації, аналізує хід спостереження, встановлює причинно-наслідкові зв'язки, залежності між фізико-географічними особливостями території та господарською діяльністю людини, застосовує прийоми аналізу статистичних даних, грамотно порівнює показники, вільно розв'язує задачі в стандартних ситуацію. складає картосхеми і картодіаграми. |
|
IV високий |
10
|
Учень виконує проблемні завдання, поставлені вчителем, складає комплексну фізико-географічну характеристику, вільно використовує здобуті географічні знання, самостійно робить висновки і узагальнення. Використовує принципи раціонального природокористування у повсякденній діяльності та працюючи в природі. Вільно застосовує більшість географічних понять, робить їх класифікацію. |
11
|
Учень уміє оцінювати виробничу діяльність людини та її вплив на природу, розуміє суть географічних проблем, пропонує виходи із нестандартних ситуацій, вільно переходить від аналізу окремих явищ до аналізу системи географічних явищ. Визначає причинно-наслідкові зв'язки, вільно володіє прийомами роботи із додатковими джерелами географічної інформації, цифровими показниками. |
|
12 |
Учень використовує географічні джерела інформації для розв'язання виробничих і побутових завдань, пропонує свої ідеї щодо вивчення того чи іншого об'єкта. Усвідомлено обирає форми, методи, засоби і прийоми виконання практичної роботи відповідно до поставленої мети навчання. |