Рівень навчальних досягнень учнів |
Бал |
Критерій оцінювання навчальних досягнень учнів |
I початковий |
1
|
Учень може розпізнати окремі географічні об'єкти (гори, низини, моря, річки), проте не може назвати і показати на карті. |
2
|
Учень може розпізнати один з кількох запропонованих географічних об'єктів, виділити його з-поміж інших і показати на карті з допомогою вчителя. |
|
3 |
Учень може знайти на карті один чи два запропонованих географічних об'єкти і дати їм визначення, близьке до тексту підручника. |
|
ІІ середній |
4
|
Учень може відрізнити загальногеографічні карти від тематичних, знає, для чого слугує легенда карти, з допомогою вчителя визначає окремі географічні об'єкти, знаходить їх на карті |
5
|
Учень може визначити з допомогою вчителя географічні координати певного об'єкта; знає умовні знаки, якими позначаються географічні об'єкти (міста, шляхи сполучення тощо), і знаходить їх на карті. |
|
6 |
Учень може показати на карті ряд географічних об'єктів, самостійно дати їм визначення, уміє користуватися легендою, уміє визначати висоту гір, глибину морів, напрям течі річок. |
|
III достатній |
7
|
Учень може зіставляти та аналізувати карти, давати короткі фізико-географічні та економіко-географічні характеристики окремих об'єктів, самостійно знаходити їх на карті, певною мірою контролює власні навчальні дії, виправляє помилки, наводить власні приклади для підтвердження географічних суджень. |
8
|
Учень може під керівництвом учителя зіставляти, узагальнювати та систематизувати навчальну інформацію, яку містять у собі географічні карти різного призначення, за визначеним планом складати комплексну фізико-географічну та економіко-географічну характеристики об'єкта. |
|
9 |
Учень вільно володіє прийомами роботи з картою, самостійно робить висновки щодо розміщення тих чи інших географічних об'єктів, виконує вправи на картах у стандартних ситуаціях, добирає переконливі аргументи для характеристики країн за інформацією, що наведена у картографічних матеріалах . |
|
IV високий |
10
|
Учень виявляє творчі здібності у роботі з картою, самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності, під керівництвом учителя легко знаходить необхідні йому джерела картографічної інформації та самостійно використовує їх, судження його логічні і достатньо обґрунтовані. |
11
|
Учень вільно читає географічну карту і здатен чітко описувати географічні об'єкти, території, природні явища, грамотно використовує при цьому умовні знаки карти, висловлює власні судження щодо географічних об'єктів, самостійно знаходить джерела картографічної інформації, вміє зіставляти і аналізувати географічний матеріал; використовує набуті знання у незмодельованій ситуації |
|
12 |
Учень виявляє особливі творчі здібності у роботі з картою, уміє самостійно здобувати знання, вільно читає карту будь-якого профілю, може самостійно складати картосхеми та картограми. |