Рівень навчальних досягнень учнів |
Бал |
Критерій оцінювання навчальних досягнень учнів |
I початковий |
1
|
Учень розрізняє окремі географічні явища чи об'єкти (гори і рівнини, суходіл і океан і т. д.) та з допомогою вчителя знаходить їх на карті. |
2
|
Учень за допомогою вчителя відтворює деякі факти на елементарному рівні, розрізняє один або кілька запропонованих географічних об'єктів, засвоює окремі терміни, факти без зв'язку між ними. |
|
3 |
Учень в окремих випадках дає нечіткі характеристики географічних об'єктів, за допомогою вчителя знаходить їх на карті, самостійно розрізняє окремі географічні поняття. |
|
ІІ середній |
4
|
Учень частково відтворює текст підручника, дає нечітке визначення основних понять і термінів. Називає компоненти географічної оболонки та повторює за зразком практичну роботу. Під час відповіді намагається користуватися географічною картою. |
5
|
Учень відтворює частину навчального матеріалу без причинно-наслідкових зв'язків, описує географічний об’єкт чи явище за типовим планом. Намагається робити висновки без підтвердження їх прикладами. Неповністю володіє обов’язковою географічною номенклатурою. |
|
6 |
Учень самостійно дає більшість визначень, відтворює значну частину вивченого матеріалу. 3 допомогою вчителя визначає причинно-наслідкові зв'язки, ілюструє їх власними прикладами. Доповнює відповіді інших, частково їх аналізує. Посередньо володіє географічною номенклатурою та картою |
|
III достатній |
7
|
Учень має достатні географічні знання і застосовує їх для вирішення стандартних ситуацій. Має цілісне уявленні про природні та суспільні явища. Вміє вести спостереження за навколишній середовищем. Добре володіє картографічним матеріалом. |
8
|
Учень засвоїв основні уявлення, поняття і категорії географічної науки та суміжних з нею наук про Землю. Розуміє роль географічних знань у розв'язанні господарських, соціальних та економічних проблем. Застосовує здобуті знання на практиці, використовуючи прийоми аналізу статистичних даних про господарство и населення, показує їх зміну у часі. Вміє наводити приклади взаємодії людини і природи. Знає обов'язкову географічну номенклатуру. |
|
9 |
Учень вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує його у практичній діяльності. Має чіткі уявлення про компоненти природи і господарства, його просторову організацію. Пояснює причинно-наслідкові зв'язки в природі і господарстві. Майже безпомилково працює з картографічним матеріалом. |
|
IV високий |
10
|
Учень на базі наукових даних усвідомлює сучасну географічну картину світу, оцінює певні процеси та явища. Пояснює приклади значення географічних знань, самостійно знаходить джерела географічної інформації та вміє використовувати її. Дає розгорнуту відповідь, самостійно знаходить логіку суджень і відбирає необхідні знання. Вільно володіє картографічним матеріалом. |
11
|
Учень має системні знання, вміє сформувати цілісне уявлення про об'єкт вивчення, визначає і аналізує головні проблеми географічної науки. Користується науковою термінологією, аргументує свої твердження і висновки, систематично працює з додатковою географічною інформацією, поглиблює набуті знання. Вільно аналізує та використовує географічну інформацію. Розв'язує завдання частково-пошукового характеру. |
|
12 |
Учень вільно володіє географічними знаннями у межах шкільної програми. Користується методами наукового пізнання географічних явищ і процесів, характеризує їх риси та форми виявлення. Висловлює та аргументує своє ставлення до альтернативних поглядів на більшість питань. Самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення. Може запропонувати географічну ідею чи змоделювати ситуацію, здатен передбачати, прогнозувати і розв'язувати проблемні завдання. Вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує. |